Bitch

Red Gappa  igår och hon var otroligt fin och mjuk. På väldigt bra humör faktiskt:) Men idag var det tvärtom.. Jag hoppade upp och kände redan då, idag är hon sur. Det är lite skumt för jag känner direkt när jag tar ut henne från hagen vilket humör hon är på, denna dam är inte som alla andra. Jag kortade upp tyglarna och skulle börja trava och då vänder hon öronen bakåt, JÄTTESUR!!! Jag förbannad som jag blev gav henne tre hårda (sporrar hade jag mig som tur var) ponnysparkar i magen. Då kom vi fram i galopp. Och kan säga såhär att vi hade rodeo två varv i ridhuset. Jag var så förbannad, har nog aldrig blivit så förbannad på henne. Första gången i mitt liv jag blev as as as förbannad. Och nu i efterhand är jag så otroligt glad att jag fick igenom det och vann, ooohhh denna bitch häst alltså. Hon gjorde kobockningar och körde ner huvudet, såfort jag sparkade henne gjorde hon så. Man kan säga att jag sparkade ur henne all ilska hon hade i kroppen på att få av mig. Haha sen var hon fin och lydig:) Såg folkets miner i ridhuset, de såg ut som de hade sett ett spöke flygande i luften, alla blev vettskrämda. de tyckte jag hade jätte bra balans. men om jag inte hade varit sådär arg hade jag nog legat på backen, hoppas Gappa lärde sig något utav de där. knäppo, tur du är söt iaf. Nu ska jag snart sova, för är väldigt trött..
 

Kommentarer
Anonym

du är ju fan sjuk i huvudet



2012-10-15 @ 10:06:55




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0