hingstvisning

tänkte säga att dagen igår kunde inte blivit bättre, så himla fina hingstar och så bra de red! Fick se favorithingstarna, carmargue, cosmeo, heartbeat. Och jag tyckte helt klart att carmargue var finast, skönt det så han inte var fulast ;)
Åsikter
Carmargue (cassini II-cantus)- ädel hingst med bra temperament, storgalopperad med mycket bakbens akivitet. Hoppar späntigt och lätt och hoppar genom hela kroppen. Passar bra till svenska halvblod som oftast är lite grövre (tycker jag att de är)

Cosmeo (contender-caletto)- Inte alls för grov utan lagom passar till de flesta då han var lugn, ridbar och hoppade väldigt fint.

Heartbeat (heartbreaker-ramiro)- har varit min favorit länge men måste säga att han var för grov för att falla mig i smaken, passar säkert bättre på lite ädlare hästar men annars var han något mellanting bland carmargue och cosmeo, dock grövre.

De var dom hingstarna jag tyckte vad fina, de andra hoppade bra men föll mig inte i smaken.

Athena skulle passa med Carmargue, så de inte blir för grovt. Gappa skulle nog passa på cosmeo som var lugnast, eller heartbeat, han verkade dock ha lite mer energi ;) men heartbeat skulle nog passa bäst då han var väldigt högrest och grov hals Gappa är ju högre bak och väldigt ädel.

Vi gjorde nog ett bra val på Bright Jewel (poppis) som är lite mer rejäll och ganska grov, just nu. Hon blir säkert mycket ädlare sen när hon är musklad osv. Och Carmargue är ju ädel så tror att det blir jätte bra!






Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0