galopp barbacka i grimma och grimskaft

igår när vi kom hem fick vi för oss att rida ut barbacka med hjälm och grimma och grimskaft, förstor hjälm och ingen väst, smart där. Jag kunde inte styra då jag hade grimmskaftet runt halsen bara och kunde bara bromsa osv med sätet och rösten, och ja, tänkte nog lite galet där. Hon var lugn upp mot skogen men sen skulle vi vända och galoppera hemåt ist, oherrejösses, tro inte att hästen ställer sig upp och sedan börjar galoppera i lugn galopp med huvudet lite lågt, inget med de men sen tyckte hon det var så himla kul och börjar bocka som tusan och ha huvet mellan benen och skjuta rygg och jag satt där avslappnad med sättet med smackade och försökte få upp huvet men de gick inte, så fick sparka till henne med skänkeln o då drar hon om prinsen och ellen och sen ska jag få stopp på henne med, så fick flytta in henne i en buske med skänklarna, haha. Sen fick hon beta i en timme på gräsmattan, söt Athena som tyckte det var galet kul att busa och vara bebis och bocka, haha <3
Ska nog ut och nu så hon får beta på gräsmattan löst och retas med de andra hästarna som får stå i hagarna ;)

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0