Kommentar angående Gapa

Hejsan, Hur kommer det sig att ni lämnade bort underbara Gapa?? kram och tack för en BRA blogg
Svar-

1. Jag satte ugång henne efter 1,5 månader vila. Första ridpasset gick det bra, men i slutet av de så började hon stå rakt upp, upp ner o upp o ner. Red fyra ridpass irad och hon fortsatte och sista ridpasset så red jag samtidigt med jennie & zapia men direkt när jag kortade tyglarna så började hon göra kobocningar och upp o ner HELA tiden och om jag drev henne framåt så fortsatte hon eller började stegra och om jag bromsade så vann hon ju och de blev bara värre tillslut bestämde jag mig för att hoppa av för jag visste inte hur jag skulle få ut problemet.

2. Beslutade oss för att kolla upp henne om hon hade ont men hon var jätte fräsch.

3. Vi åkte med henne till anna, hon var där på obestämd tid och hon protesterade en del har jag för mig men efter första veckan var hon jätte fin men kunde hitta på dumheter fortfarande. Anna och hon klickade jätte bra ihop och var med på cr och var nolla.

4. Eftersom hon red hårt varje dag så ville vi kolla upp henne så att hon fortfarande var fräsch, hon hade början på inflammation på tre ställen men veterinären spångfors trodde de inte var samma häst, hon var jättefin tyckte han. Och hovroatationen som hon hade på både framhivarna hade gått bort helt nästan på vänster (?) sen sydde vi ihop slidan på henne då när hon brunstar suger in luft och det kunde följa med bakterier men inget farligt så vi sydde igen en liten bit och vilade tre dar efter det och sen sa hon att hon skulle ridas på rakt spår men normalt hårt. Så två veckor efter skulle vi ta bort styngnen och då kunde hon börja hoppas också.

5. Hon kom hem och bodde hemma i ett dygn.

6. Åkte sedan vidare dagen därpå till julia johansson och när vi ledde in henne i stallet var hon kolugn och vi (familjen) kände att nu har hon kommit rätt och lämnadr stället med ett leende, annars brukar man ju gråta? Men där har hon det super och Gapa tyckte om hennes ridstil annars hade hon protesterat kan jag lova! ;) Hon är där på obestämd tid och ska tävlas och tränas regelbundet och jaa, ni kommer kunna följa henne här för de som vill http://agnesjuliajohansson.blogg.se ! Jag kan inte skriva ut allt på bloggen heller men hoppas du fick en liten uppfattning varför vi gjorde det och kul att du gillar henne! :)


Kommentarer
Henny - blogg om livet med hästar på nybyggd gård!

Julia är verkligen jätteduktig med hästar, så hoppas det går bra för dom! =)



Blogg: http://hennyvinlof.blogg.se/
2012-03-31 @ 13:25:56




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0