Stalldag=me like

hopptränade på förmiddagen och det gick faktiskt bra. Hade de vanliga bettet och hon blir tjaffsig på de tyvärr då jag egentligen inte vill betsla upp min häst. Men har kollat på lite aerline h avkommer och nästan alla har pelham bett förutom dom som har fullblod på moderns sida. För hon är lydig och känslig, det är bara att hon blir tjaffsig och hänger sig på bettet ibland och då hoppar hon inte upp sig som hon KAN. När hon hoppar hindren första gången hoppar hon upp sig jätte bra verkligen men sen när hon hoppat de en gång blir hon lite nonchalant eller vad man ska säga och dyker/häver sig över lite även fast hon lyfter på benen (oftast). Svårt de där, men vi ska köpa ett pessoa nu, nu jävlar ;) Annars tyckte jag hon var fin idag, hoppade språng på 140. Det är så roligt att rida Athena för hon är så positiv i alla lägen, aldrig sur eller förbannad. Isåfall lite små irriterad på Karina som ställer krav på henne i dressyren, haha;) Känner mig alltid trygg på henne!!<3
 
Red Norton på fältet, i början var han spänd och då har han svårt att komma ner i form och arbeta och problemet är att han är överrörlig och då har han svårt att slappna av (speciellt på fält) för då ska bogen vara femtio meter åt höger och huvet 1 km upp i himlen, haha. Men sen när jag bankade skänklarna i magen på honom så började han konsentrera sig efter 20 min. Då var han super fin så då galopperade vi fortfort långa sträckor uppför den stora åkern och han tyckte de var sååå kul, ville bocka och springa fortare och dra om Zahara, haha söt.
 
Imorgon ska jg högtryckstvätta transporten och rida Athena och Norton sen försöka göra ett till försök på att harva ridbanan då jag försökte idag men bara körde fast för de ösregnade haha, smart blondin.
 
Ha de bra/julia
 
bild från idag, athena går o steker i solen lite:)
 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0