Hoppträning

Uppvärmningen var Athena superfin verkligen, kändes jätte bra! I hoppningen blev de mesta en stor dragkamp av de hela, när jag skulle sätta tryck i henne och ta tillbaka henne så käftar hon emot bara och då blir det atomatiskt att jag drar mer. Denna gång är jag inte alls nöjd från hoppningens sida, hon hävde sig över lite men vissa språng fick vi till riktigt bra:) har nog lite för höga förväntningar/krav på att allt ska gå så bra, som de gjorde förra gången men som sagt hon har ju en stooor gräsmage och inte hoppad på tre veckor så om man tänker efter så är jag nöjd! ;) ska ut och galoppera massor i skogen imorgon, banta ner magen en aning.. Hehe och försöka bli mer samspelta så vi är ett och inte två som vill olika saker. Julia var jätte snäll och lånade ut ett pessoa bett som hon tror athena skulle funka på med en bettring under den stora. Och ha en sporrem bakom så de inte trycker i nacken och inte åker omkring, ska pröva de imorgon och se hur hon funkar på de!:) Hovslagaren var här förut, en ny tjej och hon var verkligen super duktig. Speciellt med gapa som är lite speciell, och alla hästarna fick jätte fina hovar. Hoppas hon kommer i fortsättningen också:) Imorgon står klockan på sex och då ska jag rida bägge hästarna innan jag åker till mormor och hälsar på. Hade!:)


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0