årets första tävling

Vi kom inte hem med någon rosett men nöjd ryttare och häst iaf, det är huvudsaken :)
Berättar kort fattat
110- Hon var jätte spänd där inne. Och när hon spänner sig blockerar hon allting annat, skiter totalt i mig och det går inte att påverka henne. Gick inte alls bra i den klassen, 2 pet som vi egentligen kom bra in på, men hon spände sig sådant i ryggen och hoppade inte alls bra där inne. 12 fel, jag la en volt med.

mamma tyckte vi skulle åka hem efter klassen eftersom hon var så spänd osv, men jag ville. Jag var faktiskt säker på att vi skulle klara det, så startade LA med.
120- Jättejätte fin verkligen. Athena sög framåt hela tiden, och  hoppade igenom banan lekande lätt med ett pet, jag kom inte ut i svängen på den distansen och klämde in ett kort galoppsprång på en bred oxer, osen gick de lite väl fort till den. Är super nöjd med den rundan, jag kände verkligen vilken lättnad, från tårarna som kom i första klassen omvanlades till leende var riktigt kul faktiskt, hon är underbar när hon är på det humöret hon hade i den klassen! toppenhäst som jag verkligen tror på.

Film + bilder (som emelie kilckade på oss).

Nästa tävling skulle bli eken först, men mamma jobbade tyvärr så de sket sig, blir istället jönköping helgen efter eken, 110, 120. Och vemvet, gapa lär nog få hänga med, 1m bara isf. Har hört att det är jätte bra där!

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0