GAPPAS SISTA NATT PÅ LJUNGBY

Idag kommer de bli Gappas sista natt på ljungby, väldigt jobbigt. Vi tog hem Gappa från Julia och la ut henne på annons, 7 åring kvalad 140, 20 000. Typ så. Efter att annonsen varit ute i fem minuter hade mamma säkert tio missade samtal. På hela dagen var de 40, 50 stycken som ringde ringde och ringde. Vissa ville köpa och sälja om några månader för och känna pengar, men i torsdags kom det en jätte bra tjej från huskvarna som heter Pernilla Sandén som var jätte intresserad. Hon har tävlat upp till 140 och rider och tävlar andras hästar och har inte någon egen häst (passar Gappa perfekt). Gappa och Pernilla passade jätte bra ihop och hon var väldigt lik Julia i tänket och ridstilen. Hon bestämde sig direkt att hon ville ha henne och hon kommer och hämtar henne imorgon på kvällen. Och hon kommer behålla Gappa och om hon inte funkar i ridningen så har hon ett väldigt högt avelsvärde. Detta känns väldigt tungt samtidigt som det känns så himla bra att hon får ett jätte bra hem. Det jobbigaste är nog att jag aldrig mer kommer ha en sån här bra häst, hon är en på tusen! Hennes hoppteknik, smidighet och fantastiska inställning till att hoppa. Jag hade alltid ett leende när jag hoppade Gappa, hon gav mig en sån himla underbar känsla. Men vi har gjort allt med henne, idag är det sista dagen hon är min. Älskade häst. Vi fick komma och hälsa på när vi ville och det känns jätte skönt, att veta att hon har de bra. 
 
Och jag vill tacka Julia Johansson för allt jobb hon har lagt ner, tagit henne från 90 cm till 130 på bara några få månader och sedan ha kvalat henne till 140! Helt sjukt, vilken insats! Julia och hennes familj har verkligen lagt ner hela sin själ för att allt ska funka med Gappa. Känns så himla bra att ha Julia som alltid hittar en lösning och hjälper till, guld värt!! tack tack tack, du är bäst julia!! <3 
 
 
¨

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0