HEDA RIDKLUBB

Athena 1m- Super fin på framhoppningen och det kändes perfekt allting, väl inne på banan började hon tagga till ordentligt. Hoppade 1-3 perfekt men kom sedan fram till 4 (vattenmatta dessutom) när sitter det en katt under hindret, athena började prusta och stog emot men jag tröck till med skänkeln och övertalade henne att hon skulle hoppa, det är tur att hon är van, hoppade över gjorde hon iaf, hoppade sedan en böjd linje på 5 galoppspräng till en 2 kombination där vi lyckades få in två galoppsprång för hon letade katter, resten av banan stog hon emot lite, men hoppade som en gud som vanligt, felfritt! Kom på fjärde plats fast hon stog emot, om hon inte hade stått emot tror jag att vi hade kommit 2 eller 1 faktiskt ;)
Därefter skulle jag gå in och hoppa en avd b på gapa, och hon var galen när vi höll på med henne, jag tänkte börja hoppa fram och testa hur hon kändes, men fick ej för pappa, han ville inte riskera mitt liv. Tror att det hade gått bra annars, har aldrig ramlat av på henne när hon varit knäpp, så varför då? aja skitsamma, vi longerade henne i en halvtimme så hon fick lite rutin iaf :)
Athena 110cm- trött, seg och tjurig och vägrade ut oss på 2.. Hon hoppade dock ett tredje försök men då var vi redan uteslutna.
Dagen efter hittade kiropraktorn en låsning i manken för att hon överhoppar sig så dant, skönt, hoppas det berodde på att hon vägrade ut sig!..

Vill ni ha film?

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0