Dag två

2. När & varför jag började rida.

Min familj hade redan en shettis vid namn Balila (lillan) och ett sto vid namn Baronessan (som idag inte lever tyvärr) när jag föddes, mamma red ju och jag tyckte det såg roligt ut och började på in shettis, och sedan har jag brunit för hästar redan som nyfödd. Har även ett minne som man aldrig glömmer bort var när jag red på henne i hagen med Jofa hjälm och en stenhård väst och mamma släppte henne i 2 sekunder för att hon skulle hänga jackan på stacketet och då passade den smarta lillan att galoppera iväg i full fräs och jag som var jätte liten satt där och stuttsade barbacka och ramlade av efter en stund när hon började bocka, men satt kvar en bra stund vet jag ;) Efter det köpte vi en b-ponny vid namn Ronja som vi fortfarande är kvar och hon har även ett föl och ett barnbarn och vi äger alla tre, lite kul!
Balila och jag, söta va?

Kommentarer
Sofia

Så finaaaaaaaaaaaaaaaa!



Blogg: http://sofiamj.blogg.se/
2011-10-15 @ 09:44:35




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0