tävling och hästskötare

NFK
Athena 1m-  jätte fin och lydig och kvick i frambena, vi kom till omhoppning och jag testade henne och ta snäva svängar och rida fort fast ändå säkert, och hon var helt klockren men vi petade 10:an för jag hoppade räcket snet för att spara tid, och jag var nästan den ända som tog den vägen, men jag fortsatte och tog snäva svängar för tränings skull och hon klockren genom hela banan, vi hade bästa tiden av alla om vi inte hade petat hade vi vunnit, men vadf spelar det för roll? känslan lever ju kvar :) men det slutade på en 13:onde plats. Fin häst!
Sen skulle jag och Athena vara med i 110 men vi lånade ut Athena till Evelina Dolk som är med i laget för hennes häst var inte på ''toppform'' eller dom blev uteslutna i framhoppningsklassen tyvärr. Men Evelina var tuff att hoppa upp på en helt ny häst och rida runt banan lekande lätt med ett pet på 2:an för Athena blev ivrig och tjaffsade lite och var inte kvick i frambenen men var jätte fin och Evelina red henne jätte bra! Gapa var helt galen på framridningen och kastade sig stegrade bockade luftsprång och allt man inte ska göra just på tävling ;) men hon kastade av mig på framhoppningen med hennes lustiga knäppa cpsprång men vi longerade henne så hon fick bralla av sig men vi hoppade fram väldigt mycket för att hon skulle bli lugn, men på banan var hon lite seg men vi hade ett grundtempo men vi nollade ju iaf :D Och bonnnie och zapia nollade oxå tyvärr kunde inte jennifer komma för safir hade tappat en sko :( Men laget kom på 2 plats, good work! Och Laget vann hela alltet, gött. I höst ser laget fram emot divII :D
Inga bilder, film kommer senare i veckan (om ni vill förståss, och det bevisar ni med att trycka på kommentera ;))
Vi kom hem väldigt sent och vi gjorde iordning hästarna och jag gick in och duschade och packade lite sen sov jag i en timma (?) sen upp åka till rl och jag var groom, det gick toppen. kulkul! kom hem i natt vid halv 2 (?) men jag sov i lastbilen så det gick bra.
Evelina Dolk & Athena.
bilden tagen från fb.

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0