sammanfattning...

Lördag: Ponnyhopptävling i kinda, i första klassen som var en lb så vägrade de ut sig på 3, för det gick för fort, speedy gonzales!! sen ramlade alma av på första försöket, busponny! I lb sen var de jätte fina, fick ett stopp på första för det var inte igång sen sket ronja när hon hade stannat, och tex om hon inte har kissat eller bajsat på länge så kan hon inte hoppa (a) STO... Efter det drog vi oss hemmåt, jag red athena på fältet, hon var fin men stel men fick igenom det tillslut. Sen åkte vi till arnäs och åkte med båten till fiskarp och hälsade på carro och marco som har stuga där den här veckan, sen åkte vi till torpöna och åt och jag som hade tänkt att gå den där höjdbanan, jag ville ju gå 8 men den var avstängd för att det hade åskat.. :( anyway, åkte hem sen fixade jag till athena lite bara, gick och la mig vid 11 (?)
Söndag: gick upp vid 8 och släppte ut de och gav dom mat sen packade jag sen bar det iväg kl halv 11. Gick banan, red fram hon stretade emot och var seg på framridningen och framhoppningen med. Väl inne på banan stog hon emot as mycket fick inte fram henne framför slänkeln så hon snannade på första fast hoppade det stillastoende och skulle ta frambena melllan oxern men aa, ett pet där iaf, resten av banan var hon helt okej. Nästa klass var både jag och athena mycket piggare, hon var piggare på framridningen med och på framhoppningen, inne på banan var hon jätte fin, men jag tog lite i tygeln och då stannade hon upp 12 meter innan hindret ung och där petade vi, restan av banan hoppade hon kanoners! :=) vi hade ju bytt bett till ett bomberbett för att hon är så ortoligt stark i vissa lägen som på banan och i skogen, med detta var för skarpt, så jag rider på det vanliga nu ett tag och gör mycket halter och så, så hon blir lydig. Alma stog och höll athena när vi skulle göra iordning och sen står alma och kollar åt ett helt annat håll än att hålla koll på hästen, och då drar athena sönder mitt dyon träns, ÅHHHHHHHHH. Ska kolla på sharpman om man kan köpa likadana sidostycken så är tränset helt igen :) Red Gapa i ridhuset därefter och hon var så otroligt fin, fast när jag kom åt henne, tjurade hon ihop, men sen i slutet kom hon inte undan jobbet, och då var det som att sitta på en helt annan häst! :)
FÖRLÅT FÖR LÅNG INLÄGG MEN BÄTTRE ÄN INGET, FILM KOMMER!
Imorgon rider jag gapa en sväng, joggar athena sen åker jag till min kära vän sofia.
käftigt sto.

Kommentarer
Moa Jonsson

sv; Okej, vad är det som är dåligt? Då ses vi säkert, roligt :D



Blogg: http://moajonsson.blogg.se/
2011-07-25 @ 13:01:57




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0