första augusti

red athena en sväng i skogen igår, hon var laddad och dum som jag var så tog jag bomber bettet och inte kimbelvicket, så det blev lite dragkamp på vägen hem då hon skulle dra hem i full galopp, men annars var hon mjuk och fin! :) Gapa skulle jag longera på inspänning men hon var snorig och gäggig i ögonon, så hon får vila 2 dagar till, ska ta inne henne och kolla hur hovarna ser ut sen spruta sönder henne med flugspray, nedå men hon är jätte känslig för flugorna och jag vill inte sätta på henne flugtäcket, det är skönare för dom att vara ''naken''. Imorse red jag athena på KIMBELVICKET och då gick det lite bättre bara att hon håller på att sparka och tjurar totalt ihop när jag slår henne med spöt och då gör hon sina cp ryck och bockar och stannar men jag fortsatte tills hon slutade och det tog ett tag, bara för att hon har vilat ska hon inte börja och testa igen, bushäst, tur att hon är söt och hoppar bra och är go annars hade hon varit mammas polle (A) Sen på eftermiddagen åker vi ut med båten med kusinerna och kommer förhoppningsvis hem imorgon kväll, och då ska gapa också bli riden. onsdag, torsdag och fredag tror jag att jag åker till rl och jobbar, det märks. :D
Fälttävlan är otroligt kul även fast jag aldrig startat, jag skulle lätt vilja tävla tävla den sporten..men problemet är att dressyren är ivägen.. nejnej, jag ska nog hålla mig till hoppning, den finaste sporten♥


Kommentarer
Lydia- en stor hästälskare!

cimba gör likadant :(. han har gjort det ganska länge nuu :((. det är jobbigt! asså jag menar man slår med spöt,han blir tjurig och stannar och vägrar att gå och typ stegrar sig (men inte högt) och sparkar :S.sjukt jobbigt!



Blogg: http://hastcrazy.blogg.se/
2011-08-01 @ 20:17:20




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0