AT

Gör fem punkter som jag skulle tänka på som Fredrik Spetz sa:
  • Sitta över hela hästen
  • Sträcka på mig
  • Höja upp handen
  • Inte hålla fast i innerhanden
  • Ha hela hästen under mig och kunna reglera tempot med sitsen och ha hästen som en degklump
Det var de jag försökte med idag, ni ser att punkt två och tre måste jag träna på extra mycket, men det kommer. Jag försöker påminna mig själv hela tiden.
AT släpper bettet ibland och springer och kollar på annat, men jag försöker göra allt jag kan för att få henne där jag vill ha henne, mellan hand och skänkel. I början av ridpasset var det en helt annan häst som jag aldrig suttit på förut, gick och tröck, skänkeldöv, tog absolut inte min innerskänkel och det är Absolut inte likt henne, men hästarna har ju sina dagar ibland :) men fick igenom det med lite tålamod och sen gick hon bra, eller hyffsat. Ni ser ju själva på videon, stundtals går hon bra och stundtals så släpper hon bettet och springer, men jobbade mycket i höger då hon var lättast där så jag kunde göra henne lösgjord där och sen när hon var det (alltså ställde henne till höger vänster hela tiden) så bytte jag och kunde jobba likadant där så man inte hoppar över i det svåra direkt och börjar sätta press, vissa hästar funkar det på men inte AT så jag tog igenom det i höger först och sen när högerbogen släppte så bytte jag. Funkade bra tycker jag. Och snälla Matilda fottade och filmade en snutt.

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0