bilder som aldrig visats här

Nästa helg är det boxholm så jag lägger upp några bilder från förra året jag var där och tävlade! :)
'
'
'
v
1m
Min eftergift var sämst på denna tävling som ni kommer att se..
pinsam bild, men jag bjuder på den.
stackars athena, hehe. Den är betydligt mycket bättre nu kan jag lova! ;)
prisutdelning, 5:a
110








den här bilden nedan är visad några gånger tror jag.


Carro har nu ett nytt objektiv som man kan somma mycket mer på och så blir det mycket mer kvalite på bilderna och hon ska med som hästskötare på söndag och fota dessutom, göttans va? :D

Jag älskar min häst, för den är ju bäst!

Jag saknar dig hela tiden jag är ifrån dig.

Du gnäggar åt mig.

Din varma & mjuka mule smeker och det är som att vi leker!

Din päls glimmar så jag tror att jag svimmar.

Du är gullig när du är blöt..  men du är alltid jättesöt.

Du är bara för bäst därför att du är min fina lilla häst!


Kärleken till en häst är aldrig så stor som i den stund man måste skiljas från hästen.

 

Hästar ger oss de vingar vi saknar.

 

Ge en häst vad den behöver och den ger dig sitt hjärta.

 

Den som sa att man inte kan köpa lycka för pengar visste inte att man kan köpa en häst

 

Det finns något i hästens yttre som är bra för människans inre.

 

Rid aldrig fortare än din skyddsängel kan flyga.

 

En häst är som en bästa kompis: alltid där för att stötta dig och göra livet värt att leva.

 

Om Gud hade menat att människan skulle gå hade han gett oss fyra ben.

Istället gav han oss två - ett för vardera sidan av en häst.

 

Hästar gör ett landskap vackert.

 

Hästar är som luft.. utan dom kan man inte leva.

 

Du älskar inte en häst för att den är vacker, den är vacker för att du älskar den.

 

En häst utan ryttare är alltid en häst, men en ryttare utan en häst är bara en människa.

 

Om du är så duktig att du kan rida rätt med hjälptyglar så är du så duktig att du inte behöver dem.


Om förhållandet bygger på förtroende så lyder hästen även utan bett och tyglar.

 

Vi har nästan glömt hur märkvärdigt det är att ett så stort och starkt och intelligent djur som en häst tilllåter att ett annat mycket svagare djur att rida på deras ryggar.

 

För hästens felsteg bär ryttaren ansvar.

 

Hästens välbefinnande går alltid före ditt eget.

 

Min häst är min vän inte min slav.

 

Du kan välja var och hur din häst ska gå, se ut och föra sig.
Men inte hur den tänker, vill och känner.

 

Skarpa bett, martingals mfl hjälptyglar är en bra ursäkt för ryttare med dåliga händer och bristande kompetens.


Kommentarer
Erika- en satsande dressyrryttare

Hej!

Superfin blogg verkligen! :D

Super fin och matchad outfit du har på bilderna :)

Skulle jag kunna få lägga ut en av bilderna på min blogg och ha dig som "dagens outfit" ?:D



Blogg: http://eadressyr.blogg.se/
2011-06-05 @ 20:03:57




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0