tävlings dags

Fixade stallet och allt innan jag red, mycket skönare att ha de värsta gjort. Red Gappa i skogen, hon testade mig lite och ville gå åt ett annat håll och inte lämna stallplanen, men jag gjorde inget åt de utan bara fortsatte att prata med alma o ellen och styrde, och ville inte göra henne sur och ville undvika konflikter som kan uppstå i sånna lägen. Annars var hon på hugget och bockade och busade, så himla härlig häst, speciellt på hemvägen i galoppen då ska hon lura att inte galoppera fort och sedan dra iväg till något håll och sen hoppa upp i luften osen dra, haha så söt. Hon börjar få mugg med, jäkla skit, men tvättar varje dag och smörjer in, hoppashoppashoppas att hon inte får de. Red AT därefter i skogen mycket lösgörande, skänkelvikningar, sluta, öppna, rygga, halt, tempoväxlingar, byten osv allt satt perfekt!! så himla skönt, red bara 20-30 min då hon reds hårt igår och duschade henne och gjorde henne jätte fin, ''hemmaplan'' ju ;) vi hoppar 110 imorgon och nästa helg anmälde vi oss till tranås, 110 lördagen och 110, 120 söndagen:)
vinst från förra året

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0