liten sammanfattning

Igår red jag AT i skogen, hon var totaly crazy, haha. Hoppade så fort jag tog i henne, men hon tyckte det var superkul och ville inte vända så det var skönt. Red 20 minuter på en lång grusväg fram och tillbaka i galoppen, sen var hon lagom trött jag jag lova, galenanna♥ Red BC i ridhuset, det blåste ju en del men han var lite spänd till en början då det dånade i ridhuset, red mycket galopp på små volter för att stärka honom ännu mera ibland fick han korsgalopp för att försöka komma undan och då drev jag honom framåt istället för om jag stannar och byter till rätt galopp så spänner han sig och springer iväg så när jag drev honom framåt började han studsa sen bytte sen när han gjorde så igen så fortsatte jag och red och brydde mig inte om honom och då bytte han själv, så nu vet jag det till nästa gång ;) han var iaf super fin i slutet!
Idag red jag ut men AT fick för sig att skogen ville hon inte ridas i, så hon stog och stegra, stegra så jag fick ta både händerna i en tygel och dra och då gick hon ner så efter en timme gick hon in i skogen och då fick hon galoppera 3 km och fort gick det för f*n vad sur jag var, åhh häst****! aja, hon var fin sen iaf och då gick hon in i skogen och yrade och sen ut och ville inte gå hemåt och började likadant där men det tog bara 5 min så det var ju bra, knäppis <3
btw, red för karina i fredags och AT var superfin och hon blir bara finare och finare för varje gång tyckte karina :)
BC

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0