Påväg..

...hem från tandläkaren i motala, red ju igår och först ut var kamelen AT som började med att tuffa på som ingenting och började trava och hon TVÄRvänder och gör kaprioller och jag försöker vända men då står hon på bakbenen så jag gick ut på fältet precis brevid där och red igenom henne så hon var framme för skänkeln och jag var väldigt tuff mot henne för det behövdes kan jag lova, gick ut på vägen igen vidare mot skogen och hon gör likadant om och om igen, jag blev skit sur och höll henne hårt i högra tygeln för hon vänder alltid om mot vänster och sen gick hon fram och sen fick hon några rapp på baken tills hon slutade fast hon fortsatte men fick igenom det efter en kvart ung, skam den som ger sig. Sen var det ett hinder i skogen och hon tvärstannar i galoppen och vänder och där står jag i ena stigbygeln på hästens ena sida fast tog över benet igen, asså jag ramlade inte av men det var nära ;) sen var hon jätte fin efter några duster. BC var jätte fin i slutet och jobbade på bra!

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0