GästbloggarN Ellinor in the house

Hej Ellinor Höög heter jag , blev tillfrågad att blogga här så tänkte varför inte?
Jag är en tjej på 16vintrar från motala. Jag och Julia har samma intresse hästar har en egen storhäst Humle heter han och rider min systers storhäst Cadillac ibland. Min hästkariärr började när vi köpte vår första storhäst Magic Leetho när jag var 3 år gammal han delade hela familjen på men min bror red han mest , jag kunde inte rida han så mycket mer än att skritta och trava runt med ledare höll mig till ridskole hästar då. 5 dagar innan min 6års dag så köpte vi en C-ponny Nero som blev min syrras och min men Josefine som min syster heter fick rida han för han var en riktig buse och jag kunde inte hantera han.
I maj samma år träffades Magic Leetho av en blixt i hagen och vi fick avliva han, vi köpte en ny storhäst ganska fort Humle. Började inte rida seriöst förens jag var 10-11år då min syster fick en egen storhäst Cadillac och jag fick ta över Nero. Lärde mig rida på Nero och tävlat LD-LC i hoppning och debutant fälttävlan. Han var inte tävlings ponnyn direkt utan vägrade gärna ut sig. I augusti 2011 efter mycket tänkade fick han en ny ägare Elin Haakenstad där han går som skogsmulle och trivs jätte bra precis vad han behövde. Provred en d-ponny som passade som handen i handsken dock var han bara 4år vilket gjorde att vi beslutade att inte köpa han tyvärr hur mycket jag en hade velat men lånade en d-ponny Hidden Extra som hade gått MSV A med vinst vilken grej ?! Dock upptäckte vi att hon hade fel på sig så hon brunstade hela tiden , hon var en riktig bitch som bara stegrade så fort hon kom till en tävlingsplats eller överhuvud taget hemma och på träning. Det var jobbigt och sänkte mitt självförtroende i botten igen , 2 ponnys som jag egentligen inte kommit någonstans med kände mig rätt värdelös. Vi fick lämna tillbaka henne , saknar henne ibland!
Ville sluta med ridningen i julas men mamma och Josefine tjatade att jag skulle prova rida lite på Humle blev fast han är den bästa häst jag ridit gör allt för sin ryttare trots att han är 20år alltid positiv. Så jag tog över Humle och Josefine har sin storhäst Cadillac. Vi har startat 4 tävlingar tillsammans med bra resultat inga placeringar än men ruggit nära i helgen i 110cm , fick dock ett nedslag på sista hindret vilket var väldigt surt annars hade det blivit placering ovavsett hur de hade gått i omhoppningen.
Hur jag och Julia känner varandra ? Ja du tror vi började snacka på facebook sen har det rullat på har varit på ett event tillsammans sen var jag hos henne 3 dagar i påskas , i sommar ska vi träffas en massa och bilda många minnen.
Allt för mig den här gången och kommer tillbaka och gästbloggar oavsett och Julia vill eller inte ha-ha-ha
jag och Humle efter vår första clearround tillsammans , 90cm och 1m vi gick nolla i båda!
Ja vi gillar Sverige utrustning...

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0