Hästannonser

sitter och kollar på hästannonser och gud vad fina hästar det finns. Skulle köpa dom direkt om jag hade tur och vann en miljon på en lott, denna skulle jag då köpa utan att tveka. http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=631630 
 
Hovslagaren skulle kommit idag då hästarna behöver få på sig nya skor, Gapa är de lite panik med då hon drog av sig höger framsko i söndags eller igår. Hon ömmar rätt rejällt men har longerat henne med pessoan, hon funkar faktiskt bra på den skillnad emot Athena som blir tung och får fyrkantig galopp men Gapa blir riktigt mjuk och fin, speciellt lösgjord och positiv till arbetet dagen efter. De som ska skos om är Gapa, Athena, Kalahari, Norton, Mowgli och Zahara. Men han kunde inte komma idag, igen. aja han kommer imorgon förhoppningsvis:)
 
Athena tänkte jag jobba lite galopp med idag. Bom-upphöjd-bom-upphöjd osv. Så de blir som studs. 
 
Imorgon ska jag in till motala och få tandställning och efter det ska vi åka och fixa pass och sen på kvällen är de hoppträning för Julia. KUL!! :D får se vad som står på schemat med Gapa, beroende på när hon får på skon. Blir nog longering imorgon med då vi måste droga henne varje gång vi skor och då får hon inte ridas efter så longerar nog innan :)
 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0