utfyllning

Första hästen du red? Min shettis Balila.

Första hästen du hoppade med? Balila

Första favorithästen? Balila och Gusten  på ridskolan

Första tävlingen? Klubbtävling med Ronja på brk

Första egena ponnyn? Balila

Första egna stora hästen? Athena

Första hingsten du red? Jag har nog faktiskt aldrig ridit en hingst

 

Värsta hästen du ridit? haha, ronja när hon var som värst.

Värsta ritten? Vet inte, har inte haft någon katastrofritt direkt

Värsta avtrillningen/avkastningen? När jag var liten (5 år) så red jag på min shettis i hagen, min mamma höll i, sen släppte hon 3 sek för hon skulle hänga av sig tröjan då trog ''lillan'' hela hagen bort och bokade och tillslut flög jag av, den enda gången jag har blivit rädd på hästryggen. Annars var det läskigt när jag gick omkull med Zahara i skogen, vi galopperade upp för en backe och hon drar på som vanligt och snubblar med bakbenet och går omkull på något vänster och jag ligger brevid henne och ser hur hon försöker ta sig upp, då var jag rädd då hon låg där och sprattlade med benen och jag trodde hon hade skadat sig då hon inte gick upp på direkten. Men annars har jag aldrig skadat mig eller blivit rädd.

 

Största hästen du suttit på? Norton eller Saras Isolex

Minsta hästen du ridit? Balila min förra shettis.

Favorit b-ponny? Ronja!

Favorit c-ponny? Scream

Favorit d- ponny? Zahara

 

Favorit häst? Athena / Gapa

Favoritsadel? Patriot crown

Favorittäcke? Athenas Dyon

Favorit schabrak? Dyon

Pullar- eller engelsk nosgrimma? Engelsk

Benskydd eller benlindor? Benskydd

Skor eller barfota? Skor

Lång eller kort man? Kort

Ljus eller mörk fux? Båda är fint tycker jag!

Ljus eller mörk brun? Mörk!

Svart eller vit? Vit

Bred eller smal bläs? Bred

Stjärn eller bläs? Bläs

Med eller utan strumpor? med

Syntet- eller lädersadel? Läder!!!

Hopp eller dressyrsadel? Haha, hoppsadel.

Hoppning eller dressyr? hoppning helt klart

 


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0