jag lever, lovar

kort sammanfattning från förra veckan
onsdag (hoppträning)- Red Norton i första gruppen och han sprang runt som han ville kändes det som, sket i mig och sprang med huvet rakt upp och det är absolut inte likt honom, men pigg kan jag lova att han var, han hoppade jätte fint iaf och vattenmattan utan problem!!! dutti polle. Athena var faktiskt jätte fin i framridningen och gjorde de jag bad henne om, hoppningen gick också bra, bara ryttarfel en gång då jag inte hade galoppen genom svängen och då blev det fel in men kände de redan i svängen och la en stor volt och gjorde om det och då hoppade hon kanon som vanligt min finafina knäppis.
torsdag- álla hästarna reds i ridhuset och skötte sig bara bra.
fredag- Så var jag och alma hemma själva och jag kom hem vid halv fyra och alla hästarna ska vara inne vid fyra så de var ju bara att sätta  fart och kl 4 red Anna på Gapa♥ och hon var jätte fin i traven, galoppen har hon ju svårt för och har alltid haft, får öppen form i avbråttom och i fattningen och de är DÄR hon tycker att det är jobbigt och de är då hon kan hitta på dumheter. Men hon var jätte fin, fick ett litet ryck då hon tyckte de blev jobbigt i galoppen men anna fick igenom det super bra! Så innan jag ska börja rida henne så måste hon vara mer ''stadig'' i galoppen och lite annat här och där. Men Anna rider henne så himla bra, är jätte glad att vi gjorde det här valet! Red Athena därefteråt och hon var inge rolig kan jag säga, bitchig osv. anyway så gick jag in och då fick jag hög feber (?)
lördag- red hästarna, Athena och Gapa skulle ha hoppat men blev lite ändrade planer, hjälpte matilda i ridhuset men hon fick astma så jag hoppade upp och red en liten halv galen norton, men skam den som ger sig, han slappnade av efter några race i ridhuset i galoppen haha. Athena var också fin.
Söndag- var det tävling för min syster på kanonponnyn Donna Karen. En b-ponny Alma rider och tävlar. De var jätte fina, 3 i lc. Jättefin runda och grattis Ellen och ricky för andra platsen. Duktiga brudar de där ♥
Och måndag-onsdag har jag varit hemma från skolan, har varit sjuk. Missade ett prov idag dock, men det tar jag igen på fredag och så har jag hemkunskap imorgon så det är bara sätta fart.
I helgen är de hoppkurs för Fredrik Spetz här hemma, ska bli riktigt kul! och på söndag ska Gapa åka pay and jump i ånestad, ska bli riktigt kul att höra vad hon säger om det, pigg lär hon va som vanligt! :)
Nu måste jag fortsätta att plugga.

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0