tre hästar ridna, en fick vila

Z var superfin, speciell ponny det där. Anlednigen  till att jag red henne är att min syster behöver lite hjälp då Z gärna kollar på allt annat och tar överhanden lite då. Red Gapa därefter i början var hon inte så glad då hon hatar regn, men sen blev hon betydligt mycket piggare och studdsade och ville framåt och jobba hela tiden. Det stog ett litet räcke på 50 cm så tog de en gång bara för att hon var så duktig och vad hon studdsade innan och sköt iväg sista galoppsprånget och verkligen taxerade och hoppade höghus, var säkert en meter över utan att överdriva, var nära att jag ramlade av första gången, en häst som kommer älska att hoppa tills hon dör. Rolig hon är att rida när hon är på det humöret:) Hopptränade med Athena för Julia i lyrk, hon var jätte fin. Hade hackamoret tills vi började hoppa några småhinder då hon hävde sig lite så bytte till Gappas bett med parerstänger och det gick så himla bra, hon hoppade fantastisktfint då jag lät henne vara och bara drev på eller vad man ska säga, tog inte tillbaka så mycket innan utan lätt henne rulla och låta henne vara i munnen och jäklar vad bra det gick då!! Som alltid på tävlingar och träningar på böjda linjer så kapar jag alltid ett galoppsprång. ahah. Det är så kul att hon litar på mig så mycket nu, riktigt roligt. och jag litar på henne så det är kul:) nu ska jag sova, film kommer förmodligen imorgon. Norton fick vila
 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0