höst??? trodde det var vår nu

Kom hem vid 2 och då fick hästarna komma in, de stog och frös. NÄR SKA DET BLI SOMMAR?!?!??!

Ja som de flesta säkert trodde så var det Gappa jag red. Hon var så himla lugn, positiv och det kändes verkligen jätte bra. Tex förra gången jag red henne så stog hon ju på bakbenen de 5 första stegen. Så måste säga att både Anna och Julia har gjort ett kanon bra jobb med henne. I början tänkte jag bara framåt och jobbade inte med henne utan försökte få henne att tycka hon är bäst i hela världen än bara i europa då hennes självförtroende kan inte bli så mycket bättre ;) men försökte få henne så positiv som de bara gick även fast hon var det från början, sen började jag jobba lite och känna i sidorna på henne i trav och skritt. Känna gas och broms lite och se vart jag har henne, väldigt stor skillnad mellan AT och hon. Men nu är hon mer lydig för skänkeln och trycker inte lika mycket som hon gjorde förra gången. Men hon trycker ju fortfarnade lite mot skänkeln i början av ridpasset, de 10 första minuterna. Men hon kommer säkert alltid att göra det, då hon redan gjorde de hos Björn, men går säkert att jobba bort med den duktiga ryttaren hon har på ryggen nu. Men man får acceptera hästarna så som de är men det finns mycket man kan förbättra hos dom, de får inte ta överhanden som hon gjorde ett tag. Tyckte hon var jätte fin och mjuk, red bara 20 minuter ung för att bara känna hur hon var och lite vart jag har henne. Tanken är ju att Julia J ska tävla upp henne i klasserna medans jag tar hem henne ibland, 2 veckor-1 månad och sedan tillbaka till henne. Men hon ska tävlas upp i klasserna, dit hon klarar höjderna med Julia J först innan hon kommer hem på heltid. Men det är ju ett tag kvar :) fina Gappa!


Åkte sedan vidare till Sharpman, skulle kolla på ridstövlar och hittade inga som dög för min smak direkt och jag vill köpa ett par som känns bra och är bekväma. Men tillslut hittade jag ett par DeNiroBoot, de skickade hem och skulle komma ganska snart då jag special beställde då mina vader inte är som alla andra.. blev dom här om man bortser från lacket, de var lite billigare med, 1500tror jag (?)
Sen fick jag med mig hem en enkel vanlig martingal då jag hatar att ha för mycket prylar på hästen, tex förbygel? varför ska jag ha det för? AT sadel som har en tendens att åka fram. Men Gappa's sadel/sadlar hon har ligger rätt stilla men åkte bak förut, nu vet jag inte hur det är då hon har musklat sig så fint.
Men nu ska jag komma till saken att det blev en HG martingal med resår och något som gör att det inte åker isär. Ni ska få se bild när hon har den på sig sen ikväll när jag rider och har gjort färdigt mitt teknikprov som jag fick göra hemma.
Ungefär såhär såg den ut men något som höll ihop den där uppe.

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0