täääääävling <3

Sitter nu och har precis kommit in från stallet, eller ja, har ätit och duschat och gjort de vanliga sysslorna i hemmet. Hoppade lite på AT, inte alls högt. Hade 3 galoppbommar på ena långsidan med måtten 3,0-3,25 och en cavaletti på böjt spår men fyra bommar, måtten 1,10-1,30. Och sedan tre räcken på andra långsidan med 2 galoppsprång emellan med måtten 10,25. Men tyckte det var lite väl långt så kortade till 10 meter. AT hoppade upp sig jätte fint men lite laddad emellanåt, tex när jag kom mot hindret drog hon bara och puttade in baken och sket i innerskänkeln och då bankade jag till henne och la henne på en liten volt och sen förstod hon och var något lugnare den stollen. Annars var hon jätte fin, lite käftig i uppvärmningen men inte alls i hoppningen så det var ju skönt. Alla mått har jag tagit ur övningsboken och övningar, dock kom jag på denna övningen själv.
Duschade poppis med, välbehövligt kan jag lova. Hon var sååå skitig så ni anar inte, hennes svans var brun/svart och hennes bakben var alldeles kladiga och hennes päls på halsen var lite brukaktig stog och duschade henne i 45 minuter tror jag, nu är hon jätte fin. Men svansen blev lite gul men hade vanligt schampo men ska köpa skimmelshampoo, tror det funkar bra på henne! AT duschade jag inte då jag duschade henne i tisdags och var inte skitig idag utan borstade bara lite på henne. Putsade allt osv.
Nu är allt färdigt och klockan står på halv sju för ska släppa ut AT i hagen så hon får röra på sig innan då det är långt att åka och jag ska mocka innan då vi kommer hem sent och borde nog sova nu för att orka imorgon. Vi hämtar upp Matilda vid donken och möter även Möller där! Jag kommer även uppdatera här efter klasserna, förmodligen bara om det går bra ;) jag startar nog runt 11-1. Hahah ingen koll, tar de när jag är framme ist.

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0