stalldag

har varit i stallet hela dagen, mockat 7 boxar, fodrat alla, tagit in alla, ridit två utav dom. Och idag kom det också 3 nya hästar till stallet. En b-ponny som heter Nala som tränas och tävlas i hoppning av Lina Samuelsson. Två storhästar, Loengrins (Landgold - Grundstein II) som tränas och tävlas i hoppning av Emma Gustafsson. Och Sandzon (Sandakan - Bernstein) som tränas och tävlas i dressyr av Åsa Gustafsson.
Gapa red jag i paddocken, hon var pigg och lösgjord i bogarna och dummade sig inte ett dugg (!!!) hela vintern ska jag trimma henne riktigt ordentligt så vi kan gå upp till 110 på våren så slipper vi lokal, regional är mycket bättre!
Athena red jag på åkern, hon var totalt galen stundtals, bara laddade och bakbenen såg jag vid halsen (!) och så fort jag tog i henne bara hoppade hon och slängde och farade iväg, men galopperade av henne, och hon bockade av sig allt bus sen gick hon som en klocka den fina pärlan, jag ska börja rida med kimbelwicket lite mer, ska prata med mamma och william och se vad det tycker, hon funkar iaf kanon på det både i hoppningen och i markarbetet tycker jag, MIN FINA LILLE SKRUTT! åh vad hon är vacker, världens finaste, nu är jag riktigt tävlingsugen och ska tävla den femte i linköping, sen i mjölby den 20 och hoppas vi får avsluta tävlingsäsongen bra men en placering kanske, för det var ett tag sen och både jag och Athena tycker det är dags.
Fick även reda på att jag är med i DIV 1 laget, då får man även rida 120, toppen :) Återkommer vilka som är med i laget.

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0