GÄSTBLOGGNING

Mirella Thelander heter jag och bloggar på www.MirellaThelander.se





Tänkte berätta lite om mig själv - till en början helt vanlig, men desto djupare ni ser desto mer förvånade kommer jag att göra er. ;)

Ja vart ska man börja? Som sagt Mirella heter jag, men de flesta kallar mig för Mella. Fyller 18 nu i december.  
Har precis genomgått en stor ryggoperation för grav scolios så är just nu säng liggandes -.- Annars pluggar jag sista året som frisör och tävlar i hoppning på elit nivå.

Om jag ska göra ett försök till att besriva mig själv så tror jag faktiskt att andra ser mig som en rätt snäll person? 
Eller emot de som jag tycker förtjänar det iallafall. Annars är jag nog ganska bestämd.
Kan inte göra / säga något bara för att utan det måste verkligen intressera mig, antingen gör jag det 110% eller inte alls. Fått höra att jag är väldigt ärlig, till och med lite för ärlig ibland (A)  Jag gillar precis som andra tjejer i min ålder att umgås med goda vänner och festa. 

Tycker det är skoj att fixa med smink och hår & kläder vilket resulterade i att jag hamnade på frisör linjen. Dock kommer jag aldrig vilja jobba som frisör utan det blev mest så för att jag skulle kunna plugga med något som jag tycker är skoj så nära som möjligt. För att inte ta så mycket tid för hästarna. 
Ja hästarna , Min dröm, min dag, mitt liv, Mitt allt!
Man kan inte bara beskriva det som ett brinnande intresse eller en hobby för för mig är det så mycket mer. 
Det är mitt liv, min vardag, min dröm & förhoppningsvis min framtid. Utan hästar ingen Mella.
Det har alltid funnits hästar med i mitt liv , har lixom inte funnits några andra alternativ. Då min mamma alltid hållt på med hästar var det en självklarhet att jag skulle få en egen ponny innan jag ens existerade.
Min första häst var en förvuxen russ valack på 135cm . Sedan dess har jag haft en rad olika ponner och hästar , Affe som jag själv köpte på High caparral när jag var 3år har vi kvar även i dag. 
Idag tävlar/ tävlade som jag kanske får säga just nu..  jag  flera häst/ponnyer oftast varje helg och det är något som jag verkligen älskar och inte skulle byta bort emot något annat , visst man missar mycket socialt som händer hemma hos kompisarna men det är det helt klart värt för man får prioritera! Hoppat upp till 130 på min stor häst och ridit upp till SM på ponny där jag även knep en 6;e plats tillsammans med min bästa vän i hela världen - Snow Flake. 




Min högsta dröm är att bli en riktigt skicklig ryttare på världsnivå! Jag vill helt enkelt bli bäst. 
Och jag tror att om man vill något tillräckligt mycket så kan man! Man får bara kämpa för det och det kommer jag att göra. För jag älskar allt som har med hästar att göra och skulle inte under några som helt omständigheter kunna tänka mig ett liv utan dom. 

Medans jag nu suttit och drömt mig bort till framtiden kände jag mig skyldig. För inget är eller har varit så lätt som jag hitills fått det att låta!. Just nu får jag inte ens gå i närheten utav hästarna (egentligen) kan inte låta bli. MEn det är pgr utav risken för att få en knuff, sträcka mig eller helt enkelt att det ska hända något.. 

Jag hade en ''ryggsjukdom'' som heter grav scolios vilket innebär att min ryggrad går som ett S. Detta har under en lång tid förstört och försvårat mycket för mig. Denna smärta detta ger är inte utav denna värld känner jag ibland. 
Det är sjukt hur mycket man kan utstå men det här har till och med gått över min gräns .
Det blir svårt att röra sig vilket gör att det blir väldigt svårt att rida & hoppa lika mycket som jag gjort förut då jag alltid haft mycket ponnyer, men som sagt vill man något tillräckligt mycket så 

är alla hemska tankar, obehagliga drömmar och de värsta farhågorna sanning.

och blir galen utav smärtan..
Denna operationen tog mitt underbara liv ifrån mig och kommer att göra i runt 6-10 månader och kanske även min dröm? Föralltid?!
Nej, jag ska bli frisk och kry så snabbt som möjligt för att sedan börja mitt liv. Med alla världens möjligheter för att kunna stappla mig emot mitt mål för jag vet att jag kan klara det!


Det var allt för mig

Kram Mella www.MirellaThelander.se
-
-
-
och till sist, min rygg!


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0