galoppaktivitet

sammanfattning om dagen igår:
Red Norton i skogen och skrittade 100 meter då jag insåg att jag inte kan sitta och bromsa med långa tyglar då han var så pigg för han ville trava hela tiden, travade och jag försökte då honom låg och stadig där nere i formen, gick bra kortade upp formen efter några minuters uppvärmning och jobbade honom även lite lägre där, och hade dessutom på mig sporrarna och kom då helt plötsligt åt honom på ett helt annat sett, han är väldigt känslig för vikterna i sadeln och att man håller stödet i munnen på honom, han trycker lite undan höger skänkel men vi håller på att jobba bort det, testade sedan att galoppera för han är väldigt svag i galoppen på banan har jag märkt han vill gärna ha super kort galopp och galoppera på stället och gärna i en super liten volt, men i skogen. Fytusan vilken galopp han hade, han tyckte det var super kul och vilken galoppauktion han hade, bättre galopp än athena och då är det riktigt bra! Han tyckte det var super kul och det tyckte piloten på ryggen med!
Gjorde iordning hans box och mat sen, gjorde iordning galma stallet med och åkte sedan in till boxholm och träffade lite folk. Nu ska jag ut och rida norton igen, tjoho! vi hörs
Norton har samma mamma som Ulla Håkanssons gamla OS hingst Bobby!

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0