tranås

kom hem från tävlingen för en stund sen, och den var lyckad som vanligt. Gapa var laddad när vi skulle göra iordning henne men det gick helt okej, framridningen var i ridhuset och det var varmt och mörkt men Gapa gick jätte fint och jag försöka hålla stadigt på ytter och det var nog därför hon gick så bra! Framhoppningen kom vi fel in på många men jag gav över problemet till henne så hon fick välja själv om hon skulle hoppa av tidigt eller ta ett extra så hon lär sig taxera bättre, men hon hoppade av tidigt på dom flesta och jag försökte vara flexibel över och sträcka upp mig efter så hon inte blir framtung precis efter, sen gick vi in på banan och det var rätt tungt underlag och rida i, jag är ju rätt bortskämd med vårat underlag så, men det är bra att rida på så många olika underlag för att stärka hästen.  Gapa var jätte fin på banan men det kändes att underlaget tog ner lite på tempot (tyckte jag), mamma tyckte det var lagom men hon var lite seg, och jag red fram lite för länge, eller inte för länge men tävlingen gick inte så snabbt så skrittade väldigt mycket. Anyway, 1m så nollade vi och hon hoppade igenom banan och överhoppade sig på de flesta hindrerna, 6 kom vi riktigt fint in på, och jag kollade på filmen och då stog jag upp och red med och gungade lite (har jag för mig) och vi fick rätt avståndspunkt och det var allmänt bra, över de hindret log jag rejällt måste jag säga, jag har aldrig träffat en sån här häst som är så fantastisk och klar i hoppningen och verkligen gör sitt bästa, jag gillar henne något oerhört mycket. love you superstar. ♥ Men vi gick ju felfritt som vanligt :D
Imorgon ska jag och Gapa debutera 110 tillsammans regionalt och då brukar ju hindrerna vara rätt maxade och inte så långa galoppsträckor och jag tror att det passar hennee bättre, för idag var det väldigt långa galoppsträckor, jag gillar mer när det är lite utmaning och svåra svängar, och ''utmana'', eller jag har ju tränat på dom flesta svängarna här hemma eftersom william gör sånna grymt bra övningar som förekommer på tävlingar!

Give me good luck!

Nu ska jag gå ut och gå med Gapa, Athena får nog vila idag eller så går jag ut och ruder barbacka i paddocken, vi får se. Film kommer senare när mamma är hemma för filmen ligger bilen!
Nya flughuvan satt prefekt!

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0