Gapa har lagom mycket nerv i sig, men inte när det går till överdrift.

110 regional med Gapa i Tranås- verkligen as fin på framridningen, vi kom rätt in på alla hinder hon har nog aldrig hoppat så bra förutom inne på banan, men iallafall, hon vägrade att gå in på banan hon stog och stegrade ett tag och var nära att gå över, så var tvungen att galoppera/trava in och ha sporrarna i sidan, haha. Men där inne höll hon på att studsa och lätta osv, otroligt överladdad. Men jag måste vara mer flexibel över hinderna och ge mer eftergift och ja. Men jag är rädd för att bli framtung efter så hon blir tung och kanske går omkull, jag vill ju försöka stötta henne på alla sätt, men det där kommer, vi är både rätt så orutinerade. Men efter 2 drog hon bara så jag la en volt innan en maxad bred oxer, sen fick vi ett stopp på femman men det tar jag på mig själv, som sagt, ni ser allt som är rätt och fel på filmerna som kommer här under från både klasserna.
haha, ni kan ju stänga av ljudet slipper ni höra mammas kacklande ;)
Efteråt.
Märta red Nogger och julia red svante så hjälpte dom både lite. Red Athena därefteråt och hon var överladdad red i en och en halv timme hoppade bana på slutet, men nej tro inte att hon är tröttare,  blir bara hetare och hetare, knäppis ♥
Nu ska jag sova för det har varit en intensiv helg.
vi hörs.
såhär var athena idag fast tusen gånger värre..

Kommentarer
Ebba

Fina bilder :)



Blogg: http://dressyrvshoppning.blogg.se/
2011-05-16 @ 12:39:44




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0