Rappestad


Athena 1m: var seg på framridningen men taggade till rejällt inne på banan, var jätte fin, kom fel in på 2-3 hinder pga ryttarfel men hon klarade det galant (grym häst) Vi gick dubbelnolla och kom 2:a.
Gapa 1m: GALEN!!!!!!!!!!!!! Red fram rättså lugn men sen på framhoppningen gjorde hon sina ''egenskaper'' stegrade verkligen rakt upp 3 gånger irad, tur att jag slängde mig över halsen och kramade den annars hade vi stegrat över. Men vi har lärt oss en sak: LONGERA PÅ PLATS ISTÄLLET FÖR HEMMA! Men iaf, hon gjorde lite ''dumheter'' på banan för att hon ville hoppa, men sen fick hon hoppa och då var hon jätte fin. Gick dubbelnolla men tog stora svängar i omhoppningen eftersom hon var som hon var.. Vi blev 2 utanför placering :)
Athena 110cm: Fin, jag som flaxade runt som en fågelskrämma på ryggen kändes det som. Men jag satt och tog tillbaka henne för mycket innan hinderna, det blev så eftersom jag red gapa innan och då gjorde jag det så mycket på henne. Men hon var fin annars red näst sista i grunden pga att jag tog tillbaka försent och då blev avståndet fel. Hon hoppade kombinationen perfekt!
Alla gör misstag, man tar åt sig, man lär sig, man blir bättre!

Filmer kommer imorgon om jag hinner. Hästarna släpptes på bete så athena får vila helt i en vecka medans gapa tar det lugnt ett tag rider henne 3-5 gånger i veckan.

Imorgon åker jag och mamma till sharpman sen hem och rida gapa sen ut med båten då jag är borta från måndag till onsdag, då det blir kass uppdatering, tyvärr. kanske några tidsinställda inlägg.

Provridning=förälskade i denna häst.



Kommentarer
Diana

Hej, Har frågestund på min blogg! ALLA SOM STÄLLER EN ELLER FLER FRÅGOR BLIR LÄNKADE!

Direkt länk:

http://ttypdiddi.blogg.se/2011/june/fragestund.html#comment



Kram! :)



Blogg: http://ttypdiddi.blogg.se/
2011-06-26 @ 22:55:54
Lina Jonsson

Fin blogg ! :d



Blogg: http://ryttareochhast.blogg.se/
2011-06-28 @ 22:14:57




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0