fråga

Fick en fråga på min och saras förra blogg (http://tworiiders.blogg.se/) :

Varför gick du över på storhäst så tidigt?

Och jag tänkte ge svar på det här under.
Det började med att Zahara (min d-ponny) skulle på utbildning och det var jätte kul tyckte jag, men jag blev depp för jag hade ju ingen häst att rida då. Jag frågade mamma om jag fick rida hennes ''dressyrhäst'' alltså Athena som nu är min hopphäst ;) men iaf det fick jag, jag hoppade lite på henne på sandbanan vi hoppade hinder upp till 1m och det var första gången jag red henne då, innan hade jag bara ridit b-ponny hela mitt liv, och sen gå över på storhäst (stoooor skillnad). Sen fick jag vara med på hoppträning, för william tyckte jag skulle testa, jag gjorde det. Hon var helt underbar jag bara satt och log. Och därav fortsatte jag, sen köpte vi Gapa och jag har fortsatt att rida storhäst, men nu är min d-ponny med föl och ska föla när som helst, och då ska jag sätta igång henne och ut och tävla hoppning och hoppats på att hon mognat lite.. Och då blir det mycket hästar, men min syster ska ta över henne sen när jag ridit till henne och gjort henne avslappnad vid hinder. Men jag började rida storhäst var för att det är mer utamaning och då får man hoppa mycket högre dessutom, mer häst och rida, större gångarter, hoppar oftast finare. Vissa frågar varför jag gick över så tidigt och att jag gjorde fel för då missar man ''ponnytiden'' som dom säger är viktigast, men jag skiter i vad dom säger, det är jag som gjorde valet, jag fortsatte jag har nu funnit mina drömhästar som jag alltid velat ha, dom är helt underbara, de har stärkt mitt självförtroende mycker både hästarna och min tränare. TACK! Man vinner mer på det i framtiden, när jag kommit upp i klasserna och alla är i min ålder tävlar dom lokalt och jag nationellt förhoppningsvis, man vinner på det somsagt. Jag valde, jag är stolt, jag fortsätter!
Och ett stort tack till alla som hjäplt mig, speciellt min hopptränare william. Tack för att du hjälpt mig. tack så jätte mycket hoppas att du kommer fortsätta att hjälpa mig!
ni får gärna fortsätta att fråga, det är jätte kul att svara och då länkar jag oxå er i den frågan.
Tips- Ta det med ro, stressa inte fram i klasserna, du har ingen brådska, du är lång före alla andra.

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0