Nu har hon tagit sig.

Nu ska jag berätta om den saken jag skulle berättat för ett tag sen, men nu ska jag skriva allting från början..
En vanlig solig dag ringer Sara Brink (banbyggare) och berättar att hon har ett sto som är efter irco mena-chicago Z och frågar om vi vill ha ett föl efter hennes häst och vem tackar inte ja till den chansen? och den hade dessutom 149 i hoppindex, hur bra är inte det? Och mamman tävlar idag 125 och uppåt.
blup:
http://blup.se/sv-SE/horses/213597-bright-jewel
stamtavla: 
Vi letade runt på olika hingstar och fastnade först för Heartbeat:
http://cajus.dk/?DK/Hingste/Heartbeat.aspx
Men vi ångrade oss och vi bestämmde oss snabbt för carmargue ist, den hade inte presterat så mycket som heartbeat men denna var mycket läckrare att se på. Och nu när jag ser heartbeat's avkommer har de en otrolig kapacitet men är endå lite ''lojja'' och carmargue är lite mer sporttypen!
http://cajus.dk/?DK/Hingste/Carmargue.aspx
kolla på filmerna som är på länken över.


kolla den urläckra galoppen.

Vi seminerade men den tog sig inte första gången tyvärr, och de tyckte vi skulle byta hingst för att de skickade bakterier eller vad det va från hastak men vi bestämmde oss att vi skulle testa en gång till och idag för ungefär 1 timma sen fick vi reda på att hon hade tagit sig, tjoho vad kul! Den pluppar ut någon gång runt midsommar den 19 ung, ska bli super kul! Och om den inte skulle ta sig skulle det bli snygge corlensky g ist, för mig tycker jag att både de är lika snygga.
BRIGHT JEWEL'S MAMMA CROWN JEWEL:
Kort presentation om Bright Jewel:

3 år efter elithingsten irco mena som i sin tur är efter irco marco, hon är inriden av sara och sara red in henne helt själv utan problem och hon lastar sig av sig självt, tanken är att ''poppis'' (bright jewel) ska ridas fram till hösten sen ska vi ha henne tills stjärnan pluppar ut. Hon är skimmel.  Poppis är runt 165 cm hög och håller på att växa, och carmargue är 171 cm så fölet sen blir nog runt 168-170cm. :) helt perfekt.
brun som liten..
ninni (crown jewel) kopia..
Rörigt inlägg men hoppas det är helt okej.

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0