Dagens lyckade ridpasset

Skulle egentligen rida ut men det öste ner så då red jag i ripdhuset ett riktigt dressyrpass för jag kände att det behövdes, men fy satan vad fin hon var. Red utan sporrar och med dressyrspö för hon spänner sig men sporrarna lite tycker jag i vissa lägen och då blir hon hög och spänd och bara springer. Jobbade i skitten i 20 minuter innan jag började trava och i skritten var hon kanon fin, mjuk och gick som pärla, i traven var hon också jätte fin sp fort hon gick ur formen så duttade jag med spöt på rumpan och lättade lite på inner och då gick hon ner igen och då fick jag ett kanonstöd som var ''ärligt'' förut har jag bara fått falskt stöd där hon går ner 5 sekunder upp 2 sekunder osv, men nu var hon verkligen stadig i galoppen jobbade jag tempoväxlingar och de satte hon perfekt utan att gå ur form och bli hetsig, just då skulle jag rida ett dressyrprogram och jag tror faktiskt vi skulle lätt få över 65% om ryttaren satt ner fint ;) nej men hon var otroligt fin idag och jag fick en kanonkänsla.
Gapa är det dock inte lika bra med hon är fortfarande snorig, hon har blivit inflammerad i muggen på höger bak och fläkt upp hoven, olyckfågel de där, tyvärr.. Hoppas det blir bättre så vi kan börja komma igång och tävla på riktigt.

Kommentarer
Erika

SV:

Jo de stämmer, jag gör header & design åt dom som vill. :)

Vid intresse skicka ett mejl till min hotmail [email protected].



Med bilder och lite önskemål om färg val o sånt.

Eller så ger du mig fria händer.



MVH

Erika



Blogg: http://eriikapettersson.blogg.se/
2011-08-08 @ 13:29:04




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0